Velkommen til Agder Energi Nett.

Tilknytningsvilkår

Agder Energi Nett AS (AEN) solgte i 2010 rettighetene til ”Tilknytnings- og nettleieavtale for Innmatingskunder i distribusjonsnettet” til REN. Avtalen er en standard for tilknytning av produksjon til høyspent distribusjonsnett og brukes i dag av omtrent 60 nettselskap over hele Norge. Agder Energi Nett innfører fra 01.02.2012 dette avtaleverket som standard vilkår for alle innmatingskunder i distribusjonsnettet.

I tillegg til de tekniske kravene inneholder avtalen også andre dokumenter som regulerer tilknytning og drift av kraftverk i Agder Energi Netts distribusjonsnett.

Avtalen er tilgjengelig på nettsiden til ren.no

Om REN
Rasjonell Elektrisk Nettvirksomhet (REN) er en bransjeorganisasjon som jobber med standardisering av materiell og metoder for norske nettselskap. RENs visjon er å være et ledende kunnskapssenter som bidrar til kostnadseffektivitet for norske nettselskap. Alle norske nettselskaper er medlemmer av REN.

Her finner du avtalen som var gjeldende frem til 01.02.2012:

Last ned:

Chat med oss
Ofte stilte spørsmål
Flytting
Endring av kontaktinformasjon
Fakturaspørsmål
Bygge/endre installasjon
Aktivering av HAN-port

INNFLYTTING

Ta kontakt med en strømleverandør som du ønsker å bruke. De vil hjelpe deg slik at du får avtale om kjøp av strøm. I tillegg vil de også sørge for at Agder Energi Nett får melding om din innflytting slik at du blir registrert med en nettleieavtale.

UTFLYTTING

Ta kontakt med din strømleverandør. Når de får beskjed om oppsigelsen så vil de også sørge for at Agder Energi Nett får melding slik at nettleieavtalen sies opp. Husk å gi beskjed så raskt som mulig for å unngå at du betaler for en bolig du har flyttet fra.

Det er din strømleverandør som skal utføre oppgaver knyttet til flytting og endring av strømabonnement samt svare på spørsmål om faktura, forbruk og priser. Endring av kontaktinformasjon sendes automatisk videre fra strømleverandør til nettselskap via en nasjonal datahub. Ta derfor kontakt med din strømleverandør.

Dersom du ikke har strømleverandør, eller skal endre/bestille varsling ved strømstans kan du gjøre det på Min side

De aller fleste mottar en samlet faktura for både strøm og nettleie fra sin strømleverandør. Det er derfor avsenderen av fakturaen som kan svare på fakturaspørsmål, betalingsavtaler og lignende.

Om du mottar faktura direkte fra oss, eller ønsker å se grunnlaget for din nettleiefaktura kan du logge inn på Min side og se den der.

Veldig mange tjenester utføres av installatører som er godkjent gjennom en prekvalifiseringsordning.
Dette gjelder blant annet ny installasjon og endringer i eksisterende anlegg i din bolig. Les mer om dette og se oversikt over prekvalifiserte installatører her

Du må bestille åpning av HAN-porten før den kan tas i bruk. Logg inn på Min side og velg skjema for HAN-port. Det vil ta inntil to uker fra du bestiller åpning av HAN-porten, til den er klar for bruk. Du får en e-post så snart HAN-porten er klar for bruk.