Velkommen til Agder Energi Nett.

Meter reading

We have made meter reading easy for our customers. Choose one of the following four alternatives for registering your meter condition.

Internet
Click this link to register your present meter condition. 
If you do not have a PIN code, this may be created when you register the meter condition.

Text message
Send us an SMS! Our SMS users receive a message on their cell phones when the next meter reading is due. They return the meter condition via SMS and receive an automatic response displaying the consumption since last registration.

To apply this service you need to register as an SMS user.

Procedure: 
1. Send start <customer number> <meter number> to 07272. You will receive an SMS informing you that the service has been established, and you may at any time submit you meter condition. 
2. To report the meter condition: send <meter condition> to 07272

You will be charged regular SMS rate for messages submitted to us.

What will happen if I do not report the meter condition?
Agder Energi Nett needs your meter condition to make an accurate calculation of your electricity bill.

If we do not receive your meter condition, your electricity bill for the period in question will be based on your previous power consumption.

When performing a long-term calculation of the power consumption, it is very likely that your electricity bills will not be correct and accurate. According to the Standard Agreement and Agder Energi Nett’s procedure for meter readings, our customers are obliged to submit their meter condition on a regular basis.

Chat med oss
Ofte stilte spørsmål
Flytting
Endring av kontaktinformasjon
Fakturaspørsmål
Bygge/endre installasjon
Aktivering av HAN-port

INNFLYTTING

Ta kontakt med en strømleverandør som du ønsker å bruke. De vil hjelpe deg slik at du får avtale om kjøp av strøm. I tillegg vil de også sørge for at Agder Energi Nett får melding om din innflytting slik at du blir registrert med en nettleieavtale.

UTFLYTTING

Ta kontakt med din strømleverandør. Når de får beskjed om oppsigelsen så vil de også sørge for at Agder Energi Nett får melding slik at nettleieavtalen sies opp. Husk å gi beskjed så raskt som mulig for å unngå at du betaler for en bolig du har flyttet fra.

Det er din strømleverandør som skal utføre oppgaver knyttet til flytting og endring av strømabonnement samt svare på spørsmål om faktura, forbruk og priser. Endring av kontaktinformasjon sendes automatisk videre fra strømleverandør til nettselskap via en nasjonal datahub. Ta derfor kontakt med din strømleverandør.

Dersom du ikke har strømleverandør, eller skal endre/bestille varsling ved strømstans kan du gjøre det på Min side

De aller fleste mottar en samlet faktura for både strøm og nettleie fra sin strømleverandør. Det er derfor avsenderen av fakturaen som kan svare på fakturaspørsmål, betalingsavtaler og lignende.

Om du mottar faktura direkte fra oss, eller ønsker å se grunnlaget for din nettleiefaktura kan du logge inn på Min side og se den der.

Veldig mange tjenester utføres av installatører som er godkjent gjennom en prekvalifiseringsordning.
Dette gjelder blant annet ny installasjon og endringer i eksisterende anlegg i din bolig. Les mer om dette og se oversikt over prekvalifiserte installatører her

Du må bestille åpning av HAN-porten før den kan tas i bruk. Logg inn på Min side og velg skjema for HAN-port. Det vil ta inntil to uker fra du bestiller åpning av HAN-porten, til den er klar for bruk. Du får en e-post så snart HAN-porten er klar for bruk.