Velkommen til Agder Energi Nett.

Power outage

If your neighbours are also without power, it is a problem with the grid. Call us on 38607272.

If the power outage is restricted to your house:

• Check the main fuses or residual current circuit breaker (if you have) is in order
• Make sure the inlet fuses are intact.These fuses are usually located where the cable or overhead line enters the house. 
• If any of these are faulty, it is an internal problem within your installation, and you must contact an electrician.

Reduced voltage If you experience you have "half power", meaning that the lights barely glow, and some parts of the house do not have electricity:

• Check the input fuses and main fuses if you have a 3 fase fusebox (3 main fuses) 
• If you have a standard fusebox (two main fuses), the problem is with the grid. Call us on 38607272.

Earth leakage: If your residual current circuit breaker has tripped, is a problem with your installation.

This is not Agder Energi’s responsibility to repair.

Before you start troubleshooting, try to reset the circuit breaker. If this does not work, use the following procedure:

1.Take out all the fuses 
2.Check the main fuse is OK 
3.Reset the residual current circuit breaker
4.Reset the circuit breakers/fuses , one at a time.
5.When the fuse/circuit breaker for the circuit there is a problem with, is reset, the residual current circuit breaker will trip 
6.Take out the fuse on the circuit with fault before resetting the residual current circuit breaker 7.Further troubleshooting is thus limited to a single circuit, and you can call an electrician.

Notification of power outages can be registered on phonenumber 38607272. It helps us greatly if you can have your customer number available when you call.

Chat med oss
Ofte stilte spørsmål
Flytting
Endring av kontaktinformasjon
Fakturaspørsmål
Bygge/endre installasjon
Aktivering av HAN-port

INNFLYTTING

Ta kontakt med en strømleverandør som du ønsker å bruke. De vil hjelpe deg slik at du får avtale om kjøp av strøm. I tillegg vil de også sørge for at Agder Energi Nett får melding om din innflytting slik at du blir registrert med en nettleieavtale.

UTFLYTTING

Ta kontakt med din strømleverandør. Når de får beskjed om oppsigelsen så vil de også sørge for at Agder Energi Nett får melding slik at nettleieavtalen sies opp. Husk å gi beskjed så raskt som mulig for å unngå at du betaler for en bolig du har flyttet fra.

Det er din strømleverandør som skal utføre oppgaver knyttet til flytting og endring av strømabonnement samt svare på spørsmål om faktura, forbruk og priser. Endring av kontaktinformasjon sendes automatisk videre fra strømleverandør til nettselskap via en nasjonal datahub. Ta derfor kontakt med din strømleverandør.

Dersom du ikke har strømleverandør, eller skal endre/bestille varsling ved strømstans kan du gjøre det på Min side

De aller fleste mottar en samlet faktura for både strøm og nettleie fra sin strømleverandør. Det er derfor avsenderen av fakturaen som kan svare på fakturaspørsmål, betalingsavtaler og lignende.

Om du mottar faktura direkte fra oss, eller ønsker å se grunnlaget for din nettleiefaktura kan du logge inn på Min side og se den der.

Veldig mange tjenester utføres av installatører som er godkjent gjennom en prekvalifiseringsordning.
Dette gjelder blant annet ny installasjon og endringer i eksisterende anlegg i din bolig. Les mer om dette og se oversikt over prekvalifiserte installatører her

Du må bestille åpning av HAN-porten før den kan tas i bruk. Logg inn på Min side og velg skjema for HAN-port. Det vil ta inntil to uker fra du bestiller åpning av HAN-porten, til den er klar for bruk. Du får en e-post så snart HAN-porten er klar for bruk.