Velkommen til Agder Energi Nett.

Kontakt oss

Dersom du vil komme i kontakt med oss kan du sende oss et skjema. 

Dersom du skal lese av din måler, oppdatere dine varslingstjenester kan du gjøre det på Min side! 

Vi gjør oppmerksom på at endring av kontaktinformasjon og melding om flytting skal meldes til strømleverandør, som vil videreformidle informasjonen til nettselskapet.

Flere skjemaer

Benytt gjerne våre skjema for å komme raskt i kontakt med oss. 

  • Logg inn på Min side for å bestille aktivering av HAN-port
  • Tre over linja eller strømlinje på bakken? Send oss melding!
  • Skogeiere som avvirker skog inntil høyspentnettet kan få driftstilskudd.
  • Er du i tvil om tiltaket du skal bygge kommer for nær et kraftanlegg?
  • Skjemaet brukes for å søke nettselskapet om tilknytning av ny produksjon
  • Arbeid nær linjer/kabler kan føre til fare for liv, helse, materiell og eiendom. Meld arbeid her.
  • Ved mindre anlegg skal tilknytning skje gjennom elektroentreprenør
  • Ved utvikling av større anlegg må kunde (utbygger), så tidlig som mulig kontakte Agder Energi Nett
  • Flytting eller fjerning av ledninger/nett. Be om tilbud på å flytte stolpe her.
  • Eksempler på hvor jordfeil kan oppstå er i varmtvannsbereder, vaskemaskin, varmekabler eller ved spikergjennomslag gjennom ledninger. Meld jordfeil her.
  • Skal du flytte og har spørsmål rundt dette? Klikk her for å melde flytting.
  • Trefelling langs høyspentlinjer er svært farlig. Meld om trefelling for privatkunder her.

Kontaktinformasjon

Du kan også nå oss på følgende måter:

Feilmeldingstelefon
Vår feilmeldingstelefon 38 60 72 72 er døgnbemannet dersom feil i strømnettet skulle oppstå.

Kundesenter
Vårt kundesenter, telefon 38 60 72 72, er åpent hver ukedag fra klokken 09:00 til 14:00.

Hyggelige og dyktige kundekonsulenter hjelper deg med svar på det du måtte lure på.

Kontakt med kundesenter fra utlandet: +47 38 60 72 72

Pressekontakt
Vakttelefon for media er 97 79 22 22

Brev
Agder Energi Nett, Postboks 794 Stoa, 4809 Arendal .

Besøksadresse
Stoaveien 14, 4848 Arendal.

Det er viktig at du kontakter oss på telefon 38 60 72 72 i forkant for å gjøre avtale om møtetidspunkt, da vår resepsjon er ubetjent.

Mulige møtetidspunkter:
Tirsdag kl 09:00 - 11:00
Torsdager kl 11:00 - 14:00

 

Kundesenter stengt

Hei, vår chat er nå stengt. Åpningstid for chat er mandag til fredag kl 9- 14. Dersom din henvendelse gjelder feil i strømnettet må dette meldes via skjemaet "farlige forhold" på våre nettsider eller på telefon 3860 7272. Feilmeldingstjenesten er åpen hele døgnet.

Chat med oss
Ofte stilte spørsmål
Flytting
Endring av kontaktinformasjon
Fakturaspørsmål
Bygge/endre installasjon
Aktivering av HAN-port

INNFLYTTING

Ta kontakt med en strømleverandør som du ønsker å bruke. De vil hjelpe deg slik at du får avtale om kjøp av strøm. I tillegg vil de også sørge for at Agder Energi Nett får melding om din innflytting slik at du blir registrert med en nettleieavtale.

UTFLYTTING

Ta kontakt med din strømleverandør. Når de får beskjed om oppsigelsen så vil de også sørge for at Agder Energi Nett får melding slik at nettleieavtalen sies opp. Husk å gi beskjed så raskt som mulig for å unngå at du betaler for en bolig du har flyttet fra.

Det er din strømleverandør som skal utføre oppgaver knyttet til flytting og endring av strømabonnement samt svare på spørsmål om faktura, forbruk og priser. Endring av kontaktinformasjon sendes automatisk videre fra strømleverandør til nettselskap via en nasjonal datahub. Ta derfor kontakt med din strømleverandør.

Dersom du ikke har strømleverandør, eller skal endre/bestille varsling ved strømstans kan du gjøre det på Min side

De aller fleste mottar en samlet faktura for både strøm og nettleie fra sin strømleverandør. Det er derfor avsenderen av fakturaen som kan svare på fakturaspørsmål, betalingsavtaler og lignende.

Om du mottar faktura direkte fra oss, eller ønsker å se grunnlaget for din nettleiefaktura kan du logge inn på Min side og se den der.

Veldig mange tjenester utføres av installatører som er godkjent gjennom en prekvalifiseringsordning.
Dette gjelder blant annet ny installasjon og endringer i eksisterende anlegg i din bolig. Les mer om dette og se oversikt over prekvalifiserte installatører her

Du må bestille åpning av HAN-porten før den kan tas i bruk. Logg inn på Min side og velg skjema for HAN-port. Det vil ta inntil to uker fra du bestiller åpning av HAN-porten, til den er klar for bruk. Du får en e-post så snart HAN-porten er klar for bruk.