Velkommen til Agder Energi Nett.

Les av måler

Fra 1. januar 2019 er nettselskapene pålagt å sørge for at alle strømkunder har fått montert nye, smarte strømmålere. Nesten alle kunder på Agder har fått montert nye strømmålere. Kunder som av ulike årsaker ikke har fått ny måler enda må fremdeles sende oss sin målerstand.

Internett
Klikk her for å registrere målerstanden din nå.

Tekstmelding
Send oss en SMS! Våre SMS-brukere får melding på mobiltelefonen hver gang det er måleravlesning. De tekster oss målerstanden og får automatisk svar om forbruk siden forrige registrering.

For å kunne sende oss en SMS må du først registrere deg som SMS-bruker. Send oss en tekstmelding med din målerstand til 07272
Slik gjør du:  Send start <kundenr> <målernr> til 07272. Du mottar da en SMS om at tjenesten er opprettet, og kan nå tekste oss din målerstand når som helst. Du betaler ordinær SMS-pris for meldinger som du sender til oss.

MÅLERAVLESNINGSKALENDER 

Hva skjer dersom jeg ikke rapporterer min målerstand?
Agder Energi Nett trenger din målerstand for at din strømregning skal bli så korrekt som mulig.  Om vi ikke mottar måleravlesning fra deg, vil ditt strømforbruk i perioden bli beregnet ut ifra tidligere forbruk. Ved beregning av strømforbruk over lengre tid er sannsynligheten for at dine strømregninger ikke blir korrekte svært stor. I følge Standardavtalen og Agder Energi Netts rutiner for måleravlesning har du som kunde derfor plikt til å rapportere din målerstand til oss jevnlig.

 

Chat med oss
Ofte stilte spørsmål
Flytting
Endring av kontaktinformasjon
Fakturaspørsmål
Bygge/endre installasjon
Aktivering av HAN-port

INNFLYTTING

Ta kontakt med en strømleverandør som du ønsker å bruke. De vil hjelpe deg slik at du får avtale om kjøp av strøm. I tillegg vil de også sørge for at Agder Energi Nett får melding om din innflytting slik at du blir registrert med en nettleieavtale.

UTFLYTTING

Ta kontakt med din strømleverandør. Når de får beskjed om oppsigelsen så vil de også sørge for at Agder Energi Nett får melding slik at nettleieavtalen sies opp. Husk å gi beskjed så raskt som mulig for å unngå at du betaler for en bolig du har flyttet fra.

Det er din strømleverandør som skal utføre oppgaver knyttet til flytting og endring av strømabonnement samt svare på spørsmål om faktura, forbruk og priser. Endring av kontaktinformasjon sendes automatisk videre fra strømleverandør til nettselskap via en nasjonal datahub. Ta derfor kontakt med din strømleverandør.

Dersom du ikke har strømleverandør, eller skal endre/bestille varsling ved strømstans kan du gjøre det på Min side

De aller fleste mottar en samlet faktura for både strøm og nettleie fra sin strømleverandør. Det er derfor avsenderen av fakturaen som kan svare på fakturaspørsmål, betalingsavtaler og lignende.

Om du mottar faktura direkte fra oss, eller ønsker å se grunnlaget for din nettleiefaktura kan du logge inn på Min side og se den der.

Veldig mange tjenester utføres av installatører som er godkjent gjennom en prekvalifiseringsordning.
Dette gjelder blant annet ny installasjon og endringer i eksisterende anlegg i din bolig. Les mer om dette og se oversikt over prekvalifiserte installatører her

Du må bestille åpning av HAN-porten før den kan tas i bruk. Logg inn på Min side og velg skjema for HAN-port. Det vil ta inntil to uker fra du bestiller åpning av HAN-porten, til den er klar for bruk. Du får en e-post så snart HAN-porten er klar for bruk.