Velkommen til Agder Energi Nett.

Følg ditt forbruk på Min side

Innføringen av ny prismodell innebærer at kunder med et årlig forbruk under 100.000 kWh får differensiert fastleddet i nettleien. Agder Energi Nett har som de andre store nettselskapene i Norge valgt en modell der fastleddet differensieres etter kundenes utnyttelse av strømnettet. Fastleddet blir nå et kapasitetsledd som prises med utgangspunkt i den maksimale kapasitet kunden bruker.

Små endringer for folk flest
Den nye modellen vil gjøre det mer lønnsomt å jevne ut strømforbruket, uten at dette skal gå ut over komfort eller sikkerhet i hjemmet. I tillegg vil den fordele kostnadene mer rettferdig. Fastleddet i den nye nettleien vil bli basert på maksforbruket i foregående måned, og her vil det være ulike trinn som bestemmer størrelsen på fastleddet. Analyser viser at vel 97 prosent av kundene vil havne i de fire nederste trinnene i modellen, som går fra 0 – 15 kW. De fleste kundene vil derfor ikke oppleve de store endringene ved innføring av ny nettleiemodell.

Følg med på forbruket på Min Side
På Min side på aenett.no kan du følge med på strømforbruket ditt fra time til time. Logg deg inn med MinID eller bankID, og få tilgang til både forbrukshistorikk og fakturaer. Her kan du få oversikt over forbruk pr dag, uke, måned eller år. Oversikten pr uke viser når på døgnet du bruker mest strøm, og kan være et viktig hjelpemiddel til å jevne ut strømforbruket. På Min Side finner du også en rekke andre valg som hjelper deg til å holde oversikt over strømforbruket og nettleiekostnadene.

Månedsmax:  Den timen i måneden du bruker flest kilowattimer samtidig.

Kundesenter stengt

Hei, vår chat er nå stengt. Åpningstid for chat er mandag til fredag kl 9- 14. Dersom din henvendelse gjelder feil i strømnettet må dette meldes via skjemaet "farlige forhold" på våre nettsider eller på telefon 3860 7272. Feilmeldingstjenesten er åpen hele døgnet.

Chat med oss
Ofte stilte spørsmål
Flytting
Endring av kontaktinformasjon
Fakturaspørsmål
Bygge/endre installasjon
Aktivering av HAN-port

INNFLYTTING

Ta kontakt med en strømleverandør som du ønsker å bruke. De vil hjelpe deg slik at du får avtale om kjøp av strøm. I tillegg vil de også sørge for at Agder Energi Nett får melding om din innflytting slik at du blir registrert med en nettleieavtale.

UTFLYTTING

Ta kontakt med din strømleverandør. Når de får beskjed om oppsigelsen så vil de også sørge for at Agder Energi Nett får melding slik at nettleieavtalen sies opp. Husk å gi beskjed så raskt som mulig for å unngå at du betaler for en bolig du har flyttet fra.

Det er din strømleverandør som skal utføre oppgaver knyttet til flytting og endring av strømabonnement samt svare på spørsmål om faktura, forbruk og priser. Endring av kontaktinformasjon sendes automatisk videre fra strømleverandør til nettselskap via en nasjonal datahub. Ta derfor kontakt med din strømleverandør.

Dersom du ikke har strømleverandør, eller skal endre/bestille varsling ved strømstans kan du gjøre det på Min side

De aller fleste mottar en samlet faktura for både strøm og nettleie fra sin strømleverandør. Det er derfor avsenderen av fakturaen som kan svare på fakturaspørsmål, betalingsavtaler og lignende.

Om du mottar faktura direkte fra oss, eller ønsker å se grunnlaget for din nettleiefaktura kan du logge inn på Min side og se den der.

Veldig mange tjenester utføres av installatører som er godkjent gjennom en prekvalifiseringsordning.
Dette gjelder blant annet ny installasjon og endringer i eksisterende anlegg i din bolig. Les mer om dette og se oversikt over prekvalifiserte installatører her

Du må bestille åpning av HAN-porten før den kan tas i bruk. Logg inn på Min side og velg skjema for HAN-port. Det vil ta inntil to uker fra du bestiller åpning av HAN-porten, til den er klar for bruk. Du får en e-post så snart HAN-porten er klar for bruk.