Velkommen til Agder Energi Nett.

Strømbruddene på Agder

Midt på dagen fredag er ca. 2 000 kunder uten strøm i Agderfylkene. Det er i hovedsak trær som har falt på linjene som har forårsaket strømbruddene.
Knekte trær og stolper er ryddemannskapenes største utfordring. Bildet er fra Vegårshei i morgentimene fredag.

Feilsøking og feilretting pågår for fullt, noen steder er det både trær og stolper som har gått over ende.

- Vi skal benytte oss av helikoptre for å få oversikten over de skadene som uværet har påført strømnettet vårt. I tillegg har vi fortsatt store mannskaper ute som rydder og retter opp feil i nettet, forklarer kommunikasjonsdirektør Christian Altmann i Agder Energi.

Folk som observerer eks trær som har falt på linjer, linjer som har falt i bakken bes om å melde fra til kundetelefonen vår 07272. Ikke berør ledninger eller forsøk å fjerne trær, det kan medføre livsfare.

 

Publisert 05.12.2013
Chat med oss
Ofte stilte spørsmål
Flytting
Endring av kontaktinformasjon
Fakturaspørsmål
Bygge/endre installasjon
Aktivering av HAN-port

INNFLYTTING

Ta kontakt med en strømleverandør som du ønsker å bruke. De vil hjelpe deg slik at du får avtale om kjøp av strøm. I tillegg vil de også sørge for at Agder Energi Nett får melding om din innflytting slik at du blir registrert med en nettleieavtale.

UTFLYTTING

Ta kontakt med din strømleverandør. Når de får beskjed om oppsigelsen så vil de også sørge for at Agder Energi Nett får melding slik at nettleieavtalen sies opp. Husk å gi beskjed så raskt som mulig for å unngå at du betaler for en bolig du har flyttet fra.

Det er din strømleverandør som skal utføre oppgaver knyttet til flytting og endring av strømabonnement samt svare på spørsmål om faktura, forbruk og priser. Endring av kontaktinformasjon sendes automatisk videre fra strømleverandør til nettselskap via en nasjonal datahub. Ta derfor kontakt med din strømleverandør.

Dersom du ikke har strømleverandør, eller skal endre/bestille varsling ved strømstans kan du gjøre det på Min side

De aller fleste mottar en samlet faktura for både strøm og nettleie fra sin strømleverandør. Det er derfor avsenderen av fakturaen som kan svare på fakturaspørsmål, betalingsavtaler og lignende.

Om du mottar faktura direkte fra oss, eller ønsker å se grunnlaget for din nettleiefaktura kan du logge inn på Min side og se den der.

Veldig mange tjenester utføres av installatører som er godkjent gjennom en prekvalifiseringsordning.
Dette gjelder blant annet ny installasjon og endringer i eksisterende anlegg i din bolig. Les mer om dette og se oversikt over prekvalifiserte installatører her

Du må bestille åpning av HAN-porten før den kan tas i bruk. Logg inn på Min side og velg skjema for HAN-port. Det vil ta inntil to uker fra du bestiller åpning av HAN-porten, til den er klar for bruk. Du får en e-post så snart HAN-porten er klar for bruk.