Velkommen til Agder Energi Nett.

Setter ned nettleien

Agder Energi Nett reduserer nettleien for 2014. For en gjennomsnittlig nettkunde betyr det ca. 120 kroner mindre i nettleie.

- Norges vassdrags- og energidirektorat fastsetter hvert år inntektsrammene for de norske nettselskapene. Inntektsrammen for Agder Energi Nett er redusert for 2014, og derfor får kundene lavere nettleie neste år, sier Ole-Petter Halvåg, seniorrådgiver forretningsutvikling i Agder Energi Nett. 

Styrker strømforsyningen
Også til neste år skal nettet oppgraderes for mellom 300 og 400 millioner kroner. Investeringene gjennomføres selv om nettleien nå reduseres. 

Investeringene er nødvendige for å kunne koble flere produksjonsanlegg, nye boliger og næringsbygg, til nettet. I tillegg kommer oppgraderinger av eldre nettanlegg og forsterkninger for å forebygge strømbrudd.

Bli eKunde
Kundene kan redusere nettleien ytterligere ved å bli eKunde hos Agder Energi Nett. eKunder mottar all informasjon fra selskapet elektronisk. Målerstanden registreres på SMS eller via Internett, og fakturaen kommer direkte inn i nettbanken til kundene.

- Med andre ord spares miljøet for unødig papirbruk, og vi reduserer både porto- og administrasjonsutgifter. Som takk for hjelpen får eKundene våre 240 kroner i avslag på nettleien hvert år, sier Halvåg.

Det er også mulig å etablere AvtaleGiro. Da blir fakturaen automatisk betalt fra kundens konto på forfallsdatoen. Kundene kan registrere seg som eKunde på Min side

Nettleiepriser 2014 privatkunder

Nettleiepriser 2014 bedriftskunder 

 

Publisert 17.12.2013

Kundesenter stengt

Hei, vår chat er nå stengt. Åpningstid for chat er mandag til fredag kl 9- 14. Dersom din henvendelse gjelder feil i strømnettet må dette meldes via skjemaet "farlige forhold" på våre nettsider eller på telefon 3860 7272. Feilmeldingstjenesten er åpen hele døgnet.

Chat med oss
Ofte stilte spørsmål
Flytting
Endring av kontaktinformasjon
Fakturaspørsmål
Bygge/endre installasjon
Aktivering av HAN-port

INNFLYTTING

Ta kontakt med en strømleverandør som du ønsker å bruke. De vil hjelpe deg slik at du får avtale om kjøp av strøm. I tillegg vil de også sørge for at Agder Energi Nett får melding om din innflytting slik at du blir registrert med en nettleieavtale.

UTFLYTTING

Ta kontakt med din strømleverandør. Når de får beskjed om oppsigelsen så vil de også sørge for at Agder Energi Nett får melding slik at nettleieavtalen sies opp. Husk å gi beskjed så raskt som mulig for å unngå at du betaler for en bolig du har flyttet fra.

Det er din strømleverandør som skal utføre oppgaver knyttet til flytting og endring av strømabonnement samt svare på spørsmål om faktura, forbruk og priser. Endring av kontaktinformasjon sendes automatisk videre fra strømleverandør til nettselskap via en nasjonal datahub. Ta derfor kontakt med din strømleverandør.

Dersom du ikke har strømleverandør, eller skal endre/bestille varsling ved strømstans kan du gjøre det på Min side

De aller fleste mottar en samlet faktura for både strøm og nettleie fra sin strømleverandør. Det er derfor avsenderen av fakturaen som kan svare på fakturaspørsmål, betalingsavtaler og lignende.

Om du mottar faktura direkte fra oss, eller ønsker å se grunnlaget for din nettleiefaktura kan du logge inn på Min side og se den der.

Veldig mange tjenester utføres av installatører som er godkjent gjennom en prekvalifiseringsordning.
Dette gjelder blant annet ny installasjon og endringer i eksisterende anlegg i din bolig. Les mer om dette og se oversikt over prekvalifiserte installatører her

Du må bestille åpning av HAN-porten før den kan tas i bruk. Logg inn på Min side og velg skjema for HAN-port. Det vil ta inntil to uker fra du bestiller åpning av HAN-porten, til den er klar for bruk. Du får en e-post så snart HAN-porten er klar for bruk.