Velkommen til Agder Energi Nett.

Strømbrudd på grunn av uvær

Uværet har ført til strømbrudd i Sirdal

Status søndag 8. februar kl. 08:

Det er fortsatt kunder uten strøm i området Ådneram-Suleskard i Sirdal. Mannskaper har i går kveld og i natt vært ute på feilrettingsarbeid, og dette arbeidet fortsetter til strømforsyningen er gjenopprettet til kundene. Årsaken til feilen i området er ikke funnet.

Mye snø, mørket i natt og glatte veier forsinker arbeidet. Det vil derfor kunne ta noe tid før strømforsyningen er gjenopprettet.

Det er i dag morges sendt ut informasjon via SMS-varsel til de kundene som fortsatt er berørt av strømbruddet.

Områder som er uten strøm vises i strømkartet til Agder Energi Nett.

Status lørdag 7. februar kl. 21:

Strømbruddet lørdag kveld er forårsaket både av at Statnetts sentralnettforbindelse mellom Tonstad i Sirdal og Lyse er falt ut, samt feil i strømnettet til Agder Energi Nett.

Ifølge Statnett må strømkundene være forberedt på at det kan det ta noe tid før strømforsyningen på linjen deres blir gjenopprettet. Les mer på nettsiden til Statnett.

Agder Energi Nett har to feil i strømnettet i området, og montører er i gang med feilrettingsarbeidet. Områder som er uten strøm vises i strømkartet til Agder Energi Nett.

Agder Energi Nett har sendt informasjon via SMS-varsel til berørte kunder som selskapet har registrert mobiltelefonnummeret til.

Publisert 07.02.2015

Kundesenter stengt

Hei, vår chat er nå stengt. Åpningstid for chat er mandag til fredag kl 9- 14. Dersom din henvendelse gjelder feil i strømnettet må dette meldes via skjemaet "farlige forhold" på våre nettsider eller på telefon 3860 7272. Feilmeldingstjenesten er åpen hele døgnet.

Chat med oss
Ofte stilte spørsmål
Strømstøtteordning
Flytting
Fakturaspørsmål
Bygge/endre installasjon
HAN-port

Regjeringen har lagt fram en ordning om kompensasjon for høye strømpriser. Ordningen innebærer at alle kunder vil få deler av sine strømutgifter tilbakebetalt gjennom nettleien for strømforbruk knyttet til husholdningsformål.

Ordningen vil gjelde fra og med strømregningen for desember 2021 og er forlenget til og med mars 2023.

Kunden får tilbakebetalt 55% av kostnadene over 70 øre per kWt eks mva. for desember 2021. Fra januar 2022 er prosentsatsen 80%. For september 2022 til desember 2022 økes den til 90 %.

Kompensasjonsbeløpet vil bli trukket fra den månedlige regningen for nettleie.

Les mer om ordningen her 

INNFLYTTING

Ta kontakt med en strømleverandør som du ønsker å bruke. De vil hjelpe deg slik at du får avtale om kjøp av strøm. I tillegg vil de også sørge for at Agder Energi Nett får melding om din innflytting slik at du blir registrert med en nettleieavtale.

UTFLYTTING

Ta kontakt med din strømleverandør. Når de får beskjed om oppsigelsen så vil de også sørge for at Agder Energi Nett får melding slik at nettleieavtalen sies opp. Husk å gi beskjed så raskt som mulig for å unngå at du betaler for en bolig du har flyttet fra.

De aller fleste mottar en samlet faktura for både strøm og nettleie fra sin strømleverandør. Det er derfor avsenderen av fakturaen som kan svare på fakturaspørsmål, betalingsavtaler og lignende.

Om du mottar faktura direkte fra oss, eller ønsker å se grunnlaget for din nettleiefaktura kan du logge inn på Min side og se den der.

Veldig mange tjenester utføres av installatører som er godkjent gjennom en prekvalifiseringsordning.
Dette gjelder blant annet ny installasjon og endringer i eksisterende anlegg i din bolig. Les mer om dette og se oversikt over prekvalifiserte installatører her

Du må bestille åpning av HAN-porten før den kan tas i bruk. Logg inn på Min side og velg skjema for HAN-port. Det vil ta inntil to uker fra du bestiller åpning av HAN-porten, til den er klar for bruk. Du får en e-post så snart HAN-porten er klar for bruk.

Du kan når som helst få stengt HAN-porten igjen. Da må benytte eget skjema for deaktivering HAN-port på Min side. Deaktiveringen skjer innen samme virkedag.