Velkommen til Agder Energi Nett.

Forberedt på kraftig vind

Meteorologene varsler om kraftig vind både langs kysten og i fjellet fredag 10. august. Agder Energi Nett følger nøye med på værsituasjonen og er godt forberedt dersom det oppstår strømbrudd som følge av været.

Agder Energi Nett følger som vanlig svært nøye med på værmeldingene, og har økt årvåkenheten for å være best mulig forberedt dersom det oppstår strømbrudd som følge av den kraftige vinden som meteorologene melder om. 

Montørselskapene er klare til innsats dersom det oppstår strømbrudd. Nettsentralen og kundesenteret vil bli oppbemannet på kort varsel hvis det blir behov for det. 

Dersom uværet fører til at strømlinjer faller på bakken og trær velter over strømlinjene, er det viktig å holde god avstand. Berøring er livsfarlig! Det er også farlig å være nær eller berøre vegetasjon som er i kontakt med strømlinjene. Meld fra om slike situasjoner til kundesenteret på telefon 38 60 72 72.

Agder Energi Nett har kontakt med Fylkesmannens beredskapsledelse.

Publisert 10.08.2018
Chat med oss
Ofte stilte spørsmål
Flytting
Endring av kontaktinformasjon
Fakturaspørsmål
Bygge/endre installasjon
Aktivering av HAN-port

INNFLYTTING

Ta kontakt med en strømleverandør som du ønsker å bruke. De vil hjelpe deg slik at du får avtale om kjøp av strøm. I tillegg vil de også sørge for at Agder Energi Nett får melding om din innflytting slik at du blir registrert med en nettleieavtale.

UTFLYTTING

Ta kontakt med din strømleverandør. Når de får beskjed om oppsigelsen så vil de også sørge for at Agder Energi Nett får melding slik at nettleieavtalen sies opp. Husk å gi beskjed så raskt som mulig for å unngå at du betaler for en bolig du har flyttet fra.

Det er din strømleverandør som skal utføre oppgaver knyttet til flytting og endring av strømabonnement samt svare på spørsmål om faktura, forbruk og priser. Endring av kontaktinformasjon sendes automatisk videre fra strømleverandør til nettselskap via en nasjonal datahub. Ta derfor kontakt med din strømleverandør.

Dersom du ikke har strømleverandør, eller skal endre/bestille varsling ved strømstans kan du gjøre det på Min side

De aller fleste mottar en samlet faktura for både strøm og nettleie fra sin strømleverandør. Det er derfor avsenderen av fakturaen som kan svare på fakturaspørsmål, betalingsavtaler og lignende.

Om du mottar faktura direkte fra oss, eller ønsker å se grunnlaget for din nettleiefaktura kan du logge inn på Min side og se den der.

Veldig mange tjenester utføres av installatører som er godkjent gjennom en prekvalifiseringsordning.
Dette gjelder blant annet ny installasjon og endringer i eksisterende anlegg i din bolig. Les mer om dette og se oversikt over prekvalifiserte installatører her

Du må bestille åpning av HAN-porten før den kan tas i bruk. Logg inn på Min side og velg skjema for HAN-port. Det vil ta inntil to uker fra du bestiller åpning av HAN-porten, til den er klar for bruk. Du får en e-post så snart HAN-porten er klar for bruk.