Velkommen til Agder Energi Nett.

Montører på land og til sjøs!

Montørene som bytter målere, skal mer enn å bare gå fra hus til hus. De må også innom hyttefelt for å bytte målere, og frem til nå har de byttet målere i hyttene i skjærgården.
GOD REKLAME: Båtene er lett gjenkjennelige i Skjærgården med stor blå logo på sidene.

Nå nylig har akkurat montørene tatt opp båten for denne sesongen. De har vært og byttet målere langs kysten den siste tiden, i område østover for Arendal. Dagen før båten ble tatt opp, møtte fire montører opp tidlig på morgenen på Sandøya og begynte å lesse utstyr i båten. Denne dagen ble to sluppet av på en del av øya, mens to ble igjen på båten. Dette var montør Alexander Røed Andressen og teamleder/montør Kristoffer Reiersen.

En typisk dag i skjærgården
- En typisk dag for oss er at vi er tre til fire i båten. Så lesser vi på alt utstyret vi har behov for den dagen før vi tar turen utover. Så slipper vi av et par stykker på forskjellige øyer, også kjører to av oss videre. Når de andre er ferdige med målerbyttene så hentes de igjen, sier teamlederen.

Deretter kjørte båten gode 15 minutter, for å komme til neste hytte hvor måleren skulle byttes. Her ble vi møtt av eier og kona som hadde tatt seg en ekstra tur til hytta for å få den nye måleren. Under monteringen av måleren ble det mye snakk om fine dager i skjærgården samtidig som montørene svarte på alle spørsmålene kundene hadde i forbindelse med AMS.

Deilig i skjærgården
Det er veldig deilig som sørlending å få lov å jobbe på sjøen. Jeg nyter det. Med egen båt får vi også lettere tilkomst til hyttene, i stedet for å være avhengige av at kundene må hente oss. I tillegg er det blitt bedre etter vi fikk på reklamen på båtene, det er så mye lettere å legge til på brygger fordi folk vet hvem vi er. Vi er ikke lenger privatpersoner som legger til på en brygge som ikke er vår, sier Kristoffer Reiersen.

- En ekstra koselig hendelse vi hadde når vi har vært på ei hytte, var at vi kom til brus, nybakte rundstykker og kaffe, da koste vi oss godt i Skjærgården, sier Reiersen og smiler.

Mellom 30 og 40 montører er nå i arbeid for å gjennomføre alle målerbyttene. Nå befinner montørene seg i Risør og Tvedestrandsområdene. De neste plassene montørene er å finne er i Bykle, Byglandsfjord og så videre til Setesdalen. Over 10 prosent av målerbyttene er allerede gjennomført og antallet stiger. Akkurat nå monteres rundt 300 målere hver dag.

Her kan du lese mer om smart strøm.

smart strøm montør i båt

 

 

 

 

 

 

 

 
LIK PROFILERING: Vi bruker samme profilering på båtene som på bilene,
 noe som gjør de lett gjenkjennelige.

smart strøm montør som laster i båt

 

 

 

 

 

 

 

 
FRAKTER UTSTYR: Det er mye utstyr som skal lastes av og på båten når
målerbyttene skal utføres på holmer.

Publisert 27.09.2016

Kundesenter stengt

Hei, vår chat er nå stengt. Åpningstid for chat er mandag til fredag kl 9- 14. Dersom din henvendelse gjelder feil i strømnettet må dette meldes via skjemaet "farlige forhold" på våre nettsider eller på telefon 3860 7272. Feilmeldingstjenesten er åpen hele døgnet.

Chat med oss
Ofte stilte spørsmål
Flytting
Endring av kontaktinformasjon
Fakturaspørsmål
Bygge/endre installasjon
Aktivering av HAN-port

INNFLYTTING

Ta kontakt med en strømleverandør som du ønsker å bruke. De vil hjelpe deg slik at du får avtale om kjøp av strøm. I tillegg vil de også sørge for at Agder Energi Nett får melding om din innflytting slik at du blir registrert med en nettleieavtale.

UTFLYTTING

Ta kontakt med din strømleverandør. Når de får beskjed om oppsigelsen så vil de også sørge for at Agder Energi Nett får melding slik at nettleieavtalen sies opp. Husk å gi beskjed så raskt som mulig for å unngå at du betaler for en bolig du har flyttet fra.

Det er din strømleverandør som skal utføre oppgaver knyttet til flytting og endring av strømabonnement samt svare på spørsmål om faktura, forbruk og priser. Endring av kontaktinformasjon sendes automatisk videre fra strømleverandør til nettselskap via en nasjonal datahub. Ta derfor kontakt med din strømleverandør.

Dersom du ikke har strømleverandør, eller skal endre/bestille varsling ved strømstans kan du gjøre det på Min side

De aller fleste mottar en samlet faktura for både strøm og nettleie fra sin strømleverandør. Det er derfor avsenderen av fakturaen som kan svare på fakturaspørsmål, betalingsavtaler og lignende.

Om du mottar faktura direkte fra oss, eller ønsker å se grunnlaget for din nettleiefaktura kan du logge inn på Min side og se den der.

Veldig mange tjenester utføres av installatører som er godkjent gjennom en prekvalifiseringsordning.
Dette gjelder blant annet ny installasjon og endringer i eksisterende anlegg i din bolig. Les mer om dette og se oversikt over prekvalifiserte installatører her

Du må bestille åpning av HAN-porten før den kan tas i bruk. Logg inn på Min side og velg skjema for HAN-port. Det vil ta inntil to uker fra du bestiller åpning av HAN-porten, til den er klar for bruk. Du får en e-post så snart HAN-porten er klar for bruk.