Velkommen til Agder Energi Nett.

Vedlikeholdskontrakt med to lokale leverandører

På oppdrag fra Agder Energi Nett AS skal Otera Infra AS og OneCo Sør AS sikre kapasitet og god dekning på entreprenørressurser til drift og vedlikehold av strømnettet på Agder. Avtalen trer i kraft fra 2017.
Agder Energi Nett styrker beredskapsordningen ved å bruke ny teknologi, blant annet flåtestyring. Dermed vil selskapet effektivt kunne mobilisere i feilsituasjoner.

En omfattende anbudsrunde er over, og nettselskapet har valgt Otera Infra og OneCo Sør som leverandører innenfor beredskap, drift og vedlikehold samt investeringer i nettet i Agder i tidsrommet 2017 til ut 2019, med opsjoner på tre nye år.

Fordeling av områder
 - Kjøpsområdene, det vil si vårt totale leveringsområde, er delt i tre, og vi har to leverandører i hvert område for å sikre god kapasitet og god dekning i hele geografien, forklarer administrerende direktør i Agder Energi Nett, Svein Are Folgerø. 

Det er Otera Infra som er hovedleverandør (55 prosent grunnvolum) i område Vest og Midt, og OneCo Sør er hovedleverandør i område Øst. Det er pris og kvalitet som har vært avgjørende for tildelingene som er gjort.

Endringer med ny teknologi
SmartNett Sør er Agder Energi Netts nye modell for konkurranseutsetting av oppgaver i nettet, og erstatter den såkalte Agdermodellen. Den nye modellen inneholder bruk av ny teknologi og nye metoder for beredskap, bestilling, oppfølging og gjennomføring av oppdragene. Dette for å få til en mer effektiv og lønnsom drift både for kunder, nettselskap og entreprenørene.

- Vi styrker beredskapsordningen ved å bruke ny teknologi, blant annet flåtestyring. Dermed vil vi effektivt kunne mobilisere raskere og mer presist i feilsituasjoner. Dette er et ledd i å drifte nettet mer effektivt. Nå tegner vi avtale om drift og vedlikehold av strømnettet med to entreprenørselskaper som har kompetanse og kapasitet til å utføre dette, sier Folgerø. 

 

Kontraktsignering med OneCo

Kontraktsignering med OneCo Sør AS. Fra venstre: Marvin Jensen konsernsjef OneCo, Svein Are Folgerø administrerende direktør Agder Energi Nett, Frank Iglebæk daglig leder OneCo Sør, Geir Vika avdelingsleder OneCo Sør, Andreas Storbukås driftsskoordinator Agder Energi Nett, Jon Larsen-Frivoll seksjonsleder Agder Energi Nett, Leif Johnny Ludvigsen avdelingsleder Agder Energi Nett.

 

Kontraktsigenering med Otera Infra

Kontraktsignering med Otera Infra AS. Fra venstre: Leif Johnny Ludvigsen avdelingsleder Agder Energi Nett, Jon Larsen-Frivoll seksjonsleder Agder Energi Nett, Svein Are Folgerø administrerende direktør Agder Energi Nett, Finn Rune Johansen administrende direktør Otera Infra, Andreas Storbukås driftskoordinator Agder Energi Nett, Geir Aabel direktør distribusjonsnett Otera Infra.

 

Kontraktsignering med OneCo

Kontraktsignering: Daglig leder i OneCo Sør Frank Iglebæk og administrende direktør i Agder Energi Nett Svein Are Følgerø undertegner avtale om drift og vedlikehold av strømnettet på Agder.

 

kontraktsignering med Otera Infra

Kontraktsignering: Administrerende direktør i Agder Energi Nett Svein Are Følgerø og administrerende direktør i Otera Infra Finn Rune Johansen undertegner avtale om drift og vedlikehold av strømnettet på Agder.

 

 

Publisert 24.08.2016
Chat med oss
Ofte stilte spørsmål
Flytting
Endring av kontaktinformasjon
Fakturaspørsmål
Bygge/endre installasjon
Aktivering av HAN-port

INNFLYTTING

Ta kontakt med en strømleverandør som du ønsker å bruke. De vil hjelpe deg slik at du får avtale om kjøp av strøm. I tillegg vil de også sørge for at Agder Energi Nett får melding om din innflytting slik at du blir registrert med en nettleieavtale.

UTFLYTTING

Ta kontakt med din strømleverandør. Når de får beskjed om oppsigelsen så vil de også sørge for at Agder Energi Nett får melding slik at nettleieavtalen sies opp. Husk å gi beskjed så raskt som mulig for å unngå at du betaler for en bolig du har flyttet fra.

Det er din strømleverandør som skal utføre oppgaver knyttet til flytting og endring av strømabonnement samt svare på spørsmål om faktura, forbruk og priser. Endring av kontaktinformasjon sendes automatisk videre fra strømleverandør til nettselskap via en nasjonal datahub. Ta derfor kontakt med din strømleverandør.

Dersom du ikke har strømleverandør, eller skal endre/bestille varsling ved strømstans kan du gjøre det på Min side

De aller fleste mottar en samlet faktura for både strøm og nettleie fra sin strømleverandør. Det er derfor avsenderen av fakturaen som kan svare på fakturaspørsmål, betalingsavtaler og lignende.

Om du mottar faktura direkte fra oss, eller ønsker å se grunnlaget for din nettleiefaktura kan du logge inn på Min side og se den der.

Veldig mange tjenester utføres av installatører som er godkjent gjennom en prekvalifiseringsordning.
Dette gjelder blant annet ny installasjon og endringer i eksisterende anlegg i din bolig. Les mer om dette og se oversikt over prekvalifiserte installatører her

Du må bestille åpning av HAN-porten før den kan tas i bruk. Logg inn på Min side og velg skjema for HAN-port. Det vil ta inntil to uker fra du bestiller åpning av HAN-porten, til den er klar for bruk. Du får en e-post så snart HAN-porten er klar for bruk.