Velkommen til Agder Energi Nett.

Status om strømbruddene søndag kveld

Kl. 22.40 var 2.967 kunder uten strøm. Rundt 50 montører er ute på feilrettingsarbeid nå i kveld, og om lag 25 montører fortsetter utover natten.

Tidlig mandag morgen skal rundt 80 montører fortsette med feilrettingsarbeidet.

For til sammen 1.500 kunder er skadene på strømnettet så omfattende at vi ikke har mulighet til å få reparert disse og gjenopprettet strømforsyningen før tidligst mandag. Av hensyn til montørenes sikkerhet må feilrettingsarbeid i mørket begrenses. Vi forsterker innsatsen med reparasjon av disse skadene fra mandag morgen. Det er dessverre ikke mulig å legge om strømforsyningen til disse kundene. Vi beklager ulempene dette fører til for dem. Kundene dette gjelder blir informert via SMS-varsel.

Dette er et helt spesielt værfenomen.
Det som skjedde lørdag var at regnværet gikk over til sludd og senere snø. Det ble kaldere og det bygde seg da opp med snø og is på trærne. Når de ble for tunge, veltet de over linjene og forårsaket strømbrudd.

Store mengder snø og is har også lagt seg på selve strømnettet. Jordlinjer, dvs. ledninger som ikke er strømførende, har blitt så tunge av snø og is at de har falt ned på de strømførende linjene og kortsluttet disse.

Disse to spesielle værfenomenene har til sammen skapt problemer. Sist det skjedde var i 2006.

Publisert 06.11.2016

Kundesenter stengt

Hei, vår chat er nå stengt. Åpningstid for chat er mandag til fredag kl 9- 14. Dersom din henvendelse gjelder feil i strømnettet må dette meldes via skjemaet "farlige forhold" på våre nettsider eller på telefon 3860 7272. Feilmeldingstjenesten er åpen hele døgnet.

Chat med oss
Ofte stilte spørsmål
Flytting
Endring av kontaktinformasjon
Fakturaspørsmål
Bygge/endre installasjon
Aktivering av HAN-port

INNFLYTTING

Ta kontakt med en strømleverandør som du ønsker å bruke. De vil hjelpe deg slik at du får avtale om kjøp av strøm. I tillegg vil de også sørge for at Agder Energi Nett får melding om din innflytting slik at du blir registrert med en nettleieavtale.

UTFLYTTING

Ta kontakt med din strømleverandør. Når de får beskjed om oppsigelsen så vil de også sørge for at Agder Energi Nett får melding slik at nettleieavtalen sies opp. Husk å gi beskjed så raskt som mulig for å unngå at du betaler for en bolig du har flyttet fra.

Det er din strømleverandør som skal utføre oppgaver knyttet til flytting og endring av strømabonnement samt svare på spørsmål om faktura, forbruk og priser. Endring av kontaktinformasjon sendes automatisk videre fra strømleverandør til nettselskap via en nasjonal datahub. Ta derfor kontakt med din strømleverandør.

Dersom du ikke har strømleverandør, eller skal endre/bestille varsling ved strømstans kan du gjøre det på Min side

De aller fleste mottar en samlet faktura for både strøm og nettleie fra sin strømleverandør. Det er derfor avsenderen av fakturaen som kan svare på fakturaspørsmål, betalingsavtaler og lignende.

Om du mottar faktura direkte fra oss, eller ønsker å se grunnlaget for din nettleiefaktura kan du logge inn på Min side og se den der.

Veldig mange tjenester utføres av installatører som er godkjent gjennom en prekvalifiseringsordning.
Dette gjelder blant annet ny installasjon og endringer i eksisterende anlegg i din bolig. Les mer om dette og se oversikt over prekvalifiserte installatører her

Du må bestille åpning av HAN-porten før den kan tas i bruk. Logg inn på Min side og velg skjema for HAN-port. Det vil ta inntil to uker fra du bestiller åpning av HAN-porten, til den er klar for bruk. Du får en e-post så snart HAN-porten er klar for bruk.