Velkommen til Agder Energi Nett.

Uværet på Sørlandet

Agder Energi Nett er i beredskap for å håndtere strømbrudd som kan oppstå som følge av stormen som er meldt fredag 21. september.

Ifølge værmeldingene er områdene langs kysten mest utsatt, men også innover i landet vil det bli kraftig vind. Montørselskapene er klare til innsats for å rette feil som vil kunne oppstå, og kundesenteret og Nettsentralen er også oppbemannet. 

Dersom det oppstår strømbrudd kommer sikkerheten til montørene i første rekke. Feilrettingsarbeid ute i skogen er risikabelt i mørket når det er storm. Derfor kan det ta tid før kundene får strømmen tilbake. Feilrettingsarbeidet vil bli utført så snart det vurderes som forsvarlig. 

Kundene bør være forberedt på at det kan oppstå strømbrudd. Direktoratet for samfunnssikkerhet og beredskap har tips til hvordan en kan forberede seg på strømbrudd på sine nettsider.

Dersom strømlinjer faller på bakken og trær velter over strømlinjene som følge av den sterke vinden, er det viktig å holde god avstand. Berøring er livsfarlig! Det er også farlig å være nær eller berøre vegetasjon som er i kontakt med strømlinjene. Meld fra om slike situasjoner til vår kundesentertelefon 38 60 72 72.

Når det oppstår strømbrudd sender Agder Energi Nett informasjon via SMS til kundene som har registrert mobilnummeret sitt hos selskapet. Mobilnummeret kan registreres på Min side på aenett.no, eller ved å ringe kundesenteret på 38 60 72 72.

Strømkartet på aenett.no oppdateres også fortløpende om strømbrudd.

Agder Energi Nett har kontakt med Fylkesmannens beredskapsledelse.

Publisert 21.09.2018

Kundesenter stengt

Hei, vår chat er nå stengt. Åpningstid for chat er mandag til fredag kl 9- 14. Dersom din henvendelse gjelder feil i strømnettet må dette meldes via skjemaet "farlige forhold" på våre nettsider eller på telefon 3860 7272. Feilmeldingstjenesten er åpen hele døgnet.

Chat med oss
Ofte stilte spørsmål
Flytting
Endring av kontaktinformasjon
Fakturaspørsmål
Bygge/endre installasjon
Aktivering av HAN-port

INNFLYTTING

Ta kontakt med en strømleverandør som du ønsker å bruke. De vil hjelpe deg slik at du får avtale om kjøp av strøm. I tillegg vil de også sørge for at Agder Energi Nett får melding om din innflytting slik at du blir registrert med en nettleieavtale.

UTFLYTTING

Ta kontakt med din strømleverandør. Når de får beskjed om oppsigelsen så vil de også sørge for at Agder Energi Nett får melding slik at nettleieavtalen sies opp. Husk å gi beskjed så raskt som mulig for å unngå at du betaler for en bolig du har flyttet fra.

Det er din strømleverandør som skal utføre oppgaver knyttet til flytting og endring av strømabonnement samt svare på spørsmål om faktura, forbruk og priser. Endring av kontaktinformasjon sendes automatisk videre fra strømleverandør til nettselskap via en nasjonal datahub. Ta derfor kontakt med din strømleverandør.

Dersom du ikke har strømleverandør, eller skal endre/bestille varsling ved strømstans kan du gjøre det på Min side

De aller fleste mottar en samlet faktura for både strøm og nettleie fra sin strømleverandør. Det er derfor avsenderen av fakturaen som kan svare på fakturaspørsmål, betalingsavtaler og lignende.

Om du mottar faktura direkte fra oss, eller ønsker å se grunnlaget for din nettleiefaktura kan du logge inn på Min side og se den der.

Veldig mange tjenester utføres av installatører som er godkjent gjennom en prekvalifiseringsordning.
Dette gjelder blant annet ny installasjon og endringer i eksisterende anlegg i din bolig. Les mer om dette og se oversikt over prekvalifiserte installatører her

Du må bestille åpning av HAN-porten før den kan tas i bruk. Logg inn på Min side og velg skjema for HAN-port. Det vil ta inntil to uker fra du bestiller åpning av HAN-porten, til den er klar for bruk. Du får en e-post så snart HAN-porten er klar for bruk.